Nöjd?

Ibland blir jag lite fundersam över mig sjÀlv. Jag kan vissa stunder verkligen inte förstÄ mig, vilket Àr lite jobbigt eftersom jag borde vara den som förstÄr mig bÀst. Eller det kanske Àr fel uttryckt att jag inte förstÄr mig, jag förstÄr mig bara inte pÄ mig sjÀlv. Jag kan vara nöjd med mycket och se att jag inte kommer kunna göra allt som jag kanske skulle vilja pga att man faktiskt inte kan allt. Men den dÀr nöjdheten stannar inte kvar sÄ lÀnge. Visst Àr det bra att strÀva efter saker men hur ska jag nÄgonsin kunna bli nöjd om jag alltid vill ha mer? Sen sÄ Àr det lite jobbigt för vissa saker som jag skulle vilja gÄr inte ihop med det som jag gillar i mitt liv nu. Jag trivs verkligen med mitt jobb pÄ min avdelning med alla fantastiska kollegor och med den patientkategorin som vi har men jag vill mer, jag vill kÀnna att jag utvecklas. Jag kan inte sig mig sjÀlv gÄ till samma arbete tills jag gÄr i pension, jag har dock ingen aning om vad jag skulle göra istÀllet. Och samtidigt sÄ Àr jag en vanemÀnniska och Àlskar att umgÄs med mina kollegor som jag kÀnner och trivs med och inte behöver bevisa nÄgot för. Vad ska jag strÀva efter? Och om jag vÀl nÄr det mÄlet, kommer jag vara nöjd dÄ? Troligtvis inte. Jag har dagar nÀr jag tittar efter andra utbildningar och kurser som jag skulle vilja gÄ och sen om nÄgra dagar sÄ har jag glömt det. Jag vill utvecklas men jag vet inte pÄ vilket sÀtt och framförallt sÄ vet jag inte hur jag ska fÄ mig sjÀlv till att vara nöjd över det som jag gör - inte bara i vissa situationer (för det kan jag verkligen vara) utan att jag ska vara nöjd med hela alltet. Det Àr dÀrför jag inte förstÄr mig pÄ mig sjÀlv, jag kan aldrig vara helt nöjd.
 
Behöver jag sÀga att detta kanske inte har varit min bÀsta dag i livet? Jag hoppas att morgondagen ger lite klarhet och att et blir en bÀttre dag.
AllmÀnt | |
Upp