Mörker

Ja nu Àr det slutet pÄ oktober och mörkret Àr totalt. Det Àr mörkt nÀr jag gÄr till jobbet och mörkt nÀr jag slutar. Det Àr inte direkt upplyftande. Inte gör det bÀttre att hela mitt liv just nu kÀnns som ett mörker. Det Àr inte svart utan bara mörkt. Har haft en sÀmre period nu det senaste, jag har Ängest för att gÄ till jobbet (som jag alltid innan har sett fram emot), körerna har mest kÀnts som ett tvÄng, jag har skippat nÄgra trÀningar och teatern har jag bara velat skulle vara över. Jag har haft problem att sova och min kropp har varit stressad. Jag har inte velat lÀmna sÀngen och enbart gjort det för att jag har varit tvungen. Nu i veckan har det börjat kÀnns nÄgot bÀttre, vilket jag tror beror pÄ tvÄ fina vÀnner och en sjuksköterska pÄ HÀlsan och arbetslivet som jag har pratat med. Idag har det dock inte kÀnts sÄ bra... Och jag börjar fÄ Ängest för att jag ska jobba imorgon, jag vet inte varför egentligen, ingenting Àr annorlunda mot innan utan det Àr vÀl bara min kÀnsla och mitt mÄende som spelar in. 
 
Jag har nu nÄgra mission pÄ saker som jag ska försöka göra som jag vet kommer att fÄ mig att mÄ bÀttre i lÄnga loppet:
- StÀda min lÀgenhet - sÄ trÄkigt och inte alls upplyftande men vem mÄr inte bÀttre i en fin miljö? LÀgenheten har verkligen kommit i andra hand nu det senaste.
- Boka in ett nytt möte med Lena pÄ HÀlsan och arbetslivet.
- UmgÄs med personer som ger mig energi och försöka att inte bli stressad över att jag inte hinner umgÄs med alla som jag skulle vilja. 
- Fokusera mer pÄ mig och vad jag orkar. TrÀning Àr bra och ger energi, sÄ Àven om det kÀnns jobbigt ibland sÄ ska jag försöka prioritera det och det allra flesta gÄnger sÄ kÀnns det sÄ mycket bÀttre efterÄt Àn innan, 
- VÄga berÀtta och sÀga att jag inte Àr pÄ topp. Jag har kommit en bit pÄ vÀgen genom att jag inte automatiskt sÀger att jag mÄr bra, dock finns det betydligt mer utrymme för utveckling pÄ det omrÄdet.
 
Nu sÀger jag godnatt och hoppas att jag somnar fort och inte behöver vÀnda och vrida mig under timmar i sÀngen...
AllmÀnt | |
Upp